Digitale storytelling; een nieuw fenomeen in de marketingwereld.

In de wereld van marketing, zijn er veel verschillende soorten van reclame en inhoud die kunnen worden ingezet om een merk of bedrijf te promoten. Een bedrijf kan een interview met hun CEO op social media posten, ze kunnen billboards op specifieke locaties in de stad laten plaatsen of ze kunnen een beroemdheid in huren om hun producten te promoten. Sinds kort is er ook software voor digitale storytelling, wat steeds populairder lijkt te worden en steeds meer een meeslepend karakter lijkt te krijgen. 

Hoe werkt digital storytelling?

Digital storytelling zorgt voor een meeslepende ervaring voor de kijker doordat hij of zij vaak zelf kan kiezen hoe het verhaal voor zich ontvouwt en inspraak heeft in waar het verhaal vervolgens heen gaat. De gebruiker bepaalt wat er in het verhaal gebeurt op basis van opties die door de maker zijn aangereikt. De gebruiker heeft de mogelijkheid om invloed uit te oefenen op hoe hij het verhaal ervaart door zijn eigen pad te kiezen of keuzes te maken binnen elke scène. De kijker is niet langer een passieve toeschouwer, maar een actieve deelnemer aan het verhaal. Denk maar aan de interactieve musea van tegenwoordig. Deze manier van vertellen spreekt zowel kinderen als volwassenen aan omdat ze het gevoel hebben dat ze controle hebben over wat er verder gebeurt in hun avontuur! 

Voor wie is digital storytelling een uitkomst?

Digital storytelling (of zoals het ook wel wordt genoemd: interactieve of immersive experience) maakt gebruik van technologie zoals virtual reality, 3D-modellering, videogames en film om een verhaal op een boeiende manier over te brengen. Allemaal om de aandacht van de consument te trekken. De mensen die hierom baat kunnen hebben bij deze software zijn diegenen die een geweldig verhaal hebben, maar geen manier kunnen vinden om hun publiek te bereiken. Kan jouw marketingstrategie wel een upscale gebruiken? Software voor digitale storytelling is dé perfecte manier om uw verhaal en merk tot leven te brengen.

Benieuwd wat digital storytelling nog meer voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan eens een kijkje op de website van Purple.global.