Hoe Instagram-filters te gebruiken in betaalde sociale media campagnes

Met zo’n enorm, zeer betrokken publiek, kun je er zeker van zijn dat de concurrentie tussen merken zwaar is. Dit is de reden waarom kleine details het verschil kunnen maken, en Instagram-filters kunnen een rol spelen bij het succesvoller maken van jouw sociale media marketing. Om dit effectief te doen kiezen bedrijven er vaak voor het Instagram uitbesteden bij een social media marketeer.

Wat zijn Instagram-filters?

Overal waar je kijkt, zegt marketingadvies dat je afbeeldingen van hoge kwaliteit nodig hebt om te slagen op platforms zoals Instagram. Hiervoor hoef je geen fotograaf voor te zijn. Dit is waar Instagram-filters een game-wisselaar kunnen zijn voor de marketing en met name jouw betaalde sociale media-campagnes: ze kunnen foto’s er net zo strak laten uitzien alsof ze professioneel zijn gemaakt. Instagram-filters laten dingen er niet alleen schoner uitzien, maar ze stellen je ook in staat om je afbeelding met één klik te bewerken. Waar de meeste editors je het contrast, de verzadiging enzovoort afzonderlijk laten aanpassen, kun je op Instagram een vooraf ingesteld filter kiezen dat bij je afbeelding past, hoewel je ze desgewenst kunt aanpassen.

Waarom zou je Instagram-filters gebruiken in uw betaalde berichten?

Social-mediaplatforms zijn competitief en opvallen is niet eenvoudig. Als je de beste kosten per klik wilt behalen met jouw betaalde sociale media marketing, moet jouw merk de aandacht trekken en betrokkenheid stimuleren of jouw Instagram uitbesteden bij iemand met goede kennis over social media marketing. Als je een Instagram-advertentie plaatst, heb je niet veel om mee te werken, dus je moet manieren vinden om je publiek binnen te halen met de beperkte ruimte die je hebt.

Hoe je Instagram-filters gebruikt voor jouw betaalde campagnes

Je posts omzetten in betaalde campagnes via de Instagram-app kan niet eenvoudiger. Het enige dat je nodig heeft, is een zakelijk of videomakersaccount, en dan kun je aan de slag met jouw betaalde advertenties of kies je om jouw instagram uit te besteden.

  1. Klik op het profielpictogram in de rechter benedenhoek.
  2. Selecteer aanbiedingen.
  3. Kies een bericht om te promoten. Instagram zal je vragen om je toppost te gebruiken, maar je kunt al je eerdere posts selecteren om te promoten.
  4. Selecteer waar je mensen naartoe wilt sturen: uw profiel, website of directe berichten.
  5. Bepaal het publiek. De gemakkelijkste optie is om “automatisch” te kiezen, dat gericht is op mensen die vergelijkbaar zijn met jouw volgers, maar je kunt jouw eigen volgers maken.
  6. Kies het budget, stel je dagelijkse kosten in en hoe lang je de campagne wilt laten lopen.
  7. Beoordeel en publiceer.