Je website naar een volgend level brengen

Heb je een eigen bedrijf en heb je daarbij een website? Dat is vaak je leadmachine voor nieuwe klanten. Je wilt natuurlijk op je website overbrengen wie je bent, wat je doet en dat klanten voor jou moeten kiezen omdat jij de beste in jouw branche bent, of de goedkoopste of de beste service levert op bepaalde vlakken. Je website kan je op allerlei manieren inzetten en het is tegenwoordig het middel om nieuwe klanten binnen te halen. Je website in combinatie met online marketing zorgt uiteindelijk voor de gouden combinatie. In deze blog geven we een aantal voorbeelden. Benieuwd naar deze voorbeelden? Lees dan zeker verder, want dat zal jou helpen om je website naar een volgend level te brengen.

Doe goed marktonderzoek

Voordat je jouw website gaat optimaliseren en naar een volgend level gaat brengen is het slim om eerst goed marktonderzoek te doen. Je kan dit zelf doen maar vaak is het slimmer om een digital marketing bureau in te schakelen. Een marketing bureau heeft vaak de juiste resources en middelen om jouw markt goed te onderzoeken op online gebied. Dit gebeurt vaak door middel van verschillende tools. Deze tools kan je niet zomaar gebruiken, de juiste ervaring is hierbij nodig. Wanneer je marktonderzoek gaat doen of laat uitvoeren is het belangrijk dat je alle aspecten meepakt. Wat doet de concurrentie op online gebied en wat voor online marketing activiteiten worden er momenteel allemaal binnen jouw branche uitgevoerd? Dit zijn vragen waar je antwoord op zal krijgen.

Welke kanalen ga je inzetten

Online marketing is een breed begrip. Onder online marketing hoort bijvoorbeeld social media, advertenties, zoekmachine marketing en nog veel meer. Het is slim om te kijken waar jouw doelgroep zich bevindt. Door middel van het marktonderzoek hierboven kan je er bijvoorbeeld achter komen op wat voor zoektermen jouw doelgroep aan het zoeken is. Wanneer je dit in kaart hebt kan je hier door middel van SEO of SEA op inspelen. Met SEA kan je bijvoorbeeld een advertentie laten vertonen wanneer iemand zoekt op een bepaalde zoekterm. Daarnaast kan je met SEO ervoor zorgen dat je organisch (en dus niet direct betaald aan google) bovenaan staat. Dit zijn dingen die je niet zomaar even voor elkaar krijgt. Dit is daarnaast ook nog is heel erg afhankelijk van je concurrentie. Het ligt eraan hoe groot de markt is, hoeveel aanbieders er zijn en hoe goed deze aanbieders hier op inspelen.