Zo werkt LinkedIn Stories!

Tegenwoordig kunnen we er bij LinkedIn ook niet meer omheen, Stories. LinkedIn heeft het succes van stories na jaren ook ingezien en volgt na Snapchat, Instagram en Facebook ook met stories die slechts 24 uur zichtbaar zijn. Sinds de komst van stories, in het begin bedacht door Snapchat, hebben deze een ware opmars gemaakt. Waar iedereen dacht dat het zou gaan floppen op Snapchat werd het juist een enorme hit onder jongeren en begonnen ook andere social media kanalen er het nut van in te zien. Toen Instagram het van Snapchat overnam was het in het begin nog even wennen omdat de verwachting was dat iedereen bij Snapchat zou blijven, maar niets was minder waar. Instagram Stories werden een ware hit. En nu LinkedIn ook stories heeft, is de echte specialist aan de beurt! Neem jij dit al mee in jouw social media beheer? Een bureau als BuildSocial kan dit voor jou regelen o.b.v. een social media abonnement?


Slechts 24 uur beschikbaar

Het onderscheidende vermogen van stories, vergeleken met normale berichten, is dat stories slechts 24 uur beschikbaar zijn. Dit geldt ook voor LinkedIn Stories. Omdat op LinkedIn vooral zakelijk content wordt gedeeld is het ook de bedoeling om zakelijk updates te vermelden in LinkedIn Stories. Een echte LinkedIn specialist zou je bijvoorbeeld meenemen in zijn dagelijkse werkzaamheden of je voorzien van tips en tricks. Maar let op, dit is slechts 24 uur beschikbaar. En dat is het mooie van stories, hiermee wordt er goed ingespeeld op de FOMO van personen, de Fear Of Missing Out.

Wat kun je verder nog meer op LinkedIn Stories delen? Denk bijvoorbeeld aan een kijkje achter de schermen binnen jouw bedrijf, projecten waar je aan werk, stel medewerkers voor die bij je bedrijf werkzaam zijn, stel vragen aan jouw doelgroep en houdt interactie. Al deze onderdelen zijn een goede zet om met LinkedIn Stories te beginnen. Ben je toch niet helemaal zeker van jouw ideeën? Je kunt ook kiezen voor LinkedIn uitbesteden.